A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради
Київська область

Засідання педагогічної студії для професійної спільноти вихователів груп молодшого та середнього дошкільного віку ЗДО БМТГ з проблеми: "Використання авторської методики Л. Шелестової "Розвивальне читання для дошкільнят"

Дата: 15.12.2023 13:25
Кількість переглядів: 23

 

Проблема навчання читання є предметом постійного обговорення серед науковців та практиків. Значна частина педагогів дошкільників переконана, що навчання грамоти, зокрема і читання, необхідне дошкільникам. Згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, навчання читання є не обов'язковим для дітей дошкільного віку. Однак, за бажанням дитини, батьки й вихователі можуть навчати дитину читати ще в дитячому садку.

Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) містить у собі освітній напрям «Мовлення дитини. Основи грамоти», що передбачає формування мовленнєвої компетентності дитини у площині опанування нею основами грамоти, а саме – здатності до фонематичного сприйняття, звукового аналізу елементів мови, готовність до письма, друкування і читання свого імені та простих слів. Для цього дітям необхідно бути обізнаними у буквах, розумітися у складах, слові та реченнях.

З огляду на це, досить гарною для розв’язання вищезазначених питань є авторська методика кандидата педагогічних наук Л. Шелестової «Розвивальне читання для дошкільнят», яка передбачає не лише навчання дітей дошкільного віку читанню, а й розвиток мислення, мовлення, уяви, чуттєвої сфери, дрібної моторики, уявлень про навколишній світ тощо.

У рамках співпраці та обміну досвідом серед педагогів дошкільників 14.12.2023 року на базі БЗДО №2 «Берегиня» було проведено засідання педагогічної студії для професійної спільноти вихователів груп молодшого та середнього дошкільного віку з проблеми: «Використання авторської методики Л. Шелестової «Розвивальне читання для дошкільнят» для реалізації завдань Базового компонента закладу дошкільної освіти щодо мовленнєвого розвитку дітей віком 4-7 років».

Співавтор програми, директор Білоцерківського ЗДО №2 «Берегиня» Кроха З. І. презентувала присутнім Програму «Розвивальне читання для дошкільнят» за методикою Л.В. Шелестової, ознайомила з її метою та завданнями.

Вихователь-методист Петровська Н. А. запросила слухачів відвідати виставку авторських дидактичних ігор за методикою Л. Шелестової.

Педагоги закладу Тхорівська С. Л. та Присяжна Л. М. поділилися досвідом з навчання дітей читання за методикою Л. Шелестової під час проведення фрагментів занять «Подорож веселих літер А, О, У, Е» з дітьми молодшого дошкільного віку та «Птахи взимку» (повторення літер В, Г, К, С, Л) з дітьми середнього дошкільного віку, на яких завдання, запропоновані вихователем, діти виконували природно, невимушено; ігрові ситуації, загадковість сюжету спонукали дітей до дії, вселяли оптимізм, позитивні емоції, впевненість у собі.

Підбиваючи підсумок засідання педагогічної студії для професійної спільноти вихователів, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Романюк О. В. донесла педагогам, що за цією методикою крім формування відповідних умінь і навичок злитого читання, у дітей з’являється інтерес до читання; розширюються уявлення про навколишній світ; розвиваються мовленнєво-творчі та інтелектуальні здібності, логічне мислення; удосконалюється артикуляція звуків та автоматизація їх вимови у складах, словах, фразах. Оксана Валеріївна рекомендувала педагогам створювати у закладах дошкільної освіти умови для організації роботи з мовленнєвого та комунікативного розвитку дошкільників, виявлення ранніх проявів дитячої обдарованості за авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання для дошкільнят».

 


« повернутися

Вхід для адміністратора