Семінар для вихователів-методистів, вихователів груп дітей старшого дошкільного віку ЗДО БМТГ з проблеми: "Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання у школі"
23.11.2023 р. Білоцерківським ЗДО №27 «Намистинка» та Білоцерківським ЗДО №32 «Перлинка» у форматі Zoom конференції проведено семінар для вихователів-методистів, вихователів груп дітей старшого дошкільного віку закладів дошкільної освіти БМТГ з
проблеми: «Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання у школі» (використання діагностичного матеріалу «Чарівні перетворення»).
Вихователь-методист Білоцерківського ЗДО №32 «Перлинка», Ольшевська Жанна Юріївна, виступила з питанням «Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання у школі». Педагог зазначила, що на сучасному етапі Україна проходить шлях реформування освітньої системи, мета якої – виключно нова, висока якість освіти на всіх її рівнях. Саме тому, особливого значення набуває проблема формування готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. Жанна Юріївна проінформувала, про широке значення поняття «готовність до навчання у школі», яке включає в себе фізіологічний, психологічний та соціальний рівні розвитку дитини старшого дошкільного віку. Тільки гармонійно поєднуючись, вони забезпечують успішне входження дитини старшого дошкільного віку у шкільне середовище.
Вихователь-методист Білоцерківського ЗДО №27, Бойкова Ганна Володимирівна, виступила з доповіддю «Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання у школі» (використання діагностичного матеріалу «Чарівні перетворення»).
Вихователь-методист зазначила, що на допомогу фахівцям у галузі дошкільної освіти та батькам дітей старшого дошкільного віку спеціалістами лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України розроблено інструментарій оцінювання готовності дитини до навчання в умовах реформування української школи – «Чарівні перетворення». Це комплекс діагностичних завдань із методичними рекомендаціями (Лист МОН від 31.05.2023 № 1/7735-23). Ганна Володимирівна звернула увагу на особливості використання інструментарію «Чарівні перетворення» в ЗДО.
До семінару з виступом долучилися вихователь-методист Білоцерківського ЗДО №28 «Горобинонька» Макарчук Тетяна Василівна та практичний психолог Білоцерківського ЗДО №35 «Вербиченька» Коломієць Світлана Миколаївна, які поділилися враженнями і досвідом використання комплексу діагностичних завдань «Чарівні перетворення» в своїх закладах.
Щодо застосування інструментарію «Чарівні перетворення» в ЗДО з точки зору психології свою думку висловила методист НМЦПС - Федорченко Наталія Миколаївна.
Доповідачі наголосили, що інструментарій застосовується у форматі ігрової взаємодії дорослого і без жодних вимірювань інтелектуальних досягнень дитини, а також не формулюються висновки, які можуть негативно вплинути на подальшу її долю.
В основі інструментарію — положення Стандарту дошкільної освіти України щодо вимог до основних компетентностей здобувача освіти, які корелюють зі Стандартом початкової освіти. Тож використання інструментарію дає змогу дотримуватися принципів наступності та узгодженості освітніх впливів на особистість на різних ланках здобуття освіти.