A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради
Київська область

Друге заняття обласної педагогічної студії

Дата: 30.03.2023 15:56
Кількість переглядів: 37

 

Забезпечення здобуття дітьми дошкільного віку якісної освіти - пріоритетна сфера внутрішньої політики нашої держави.  Саме тому в умовах сьогодення педагоги шукають ефективні підходи до розвитку дошкільнят, відмовляються від стереотипів і ярликів. Впровадження в освітній процес педагогіки Марії Монтессорі колективом Білоцерківського закладу дошкільної освіти №31 «Незабудка» допомагає кожній дитині одержати освіту на високому рівні.

Надія Нечипорук, завідувач відділу дошкільної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», координатор обласної педстудії, наголосила, що педагогіка Марії Монтессорі – не фіксована система. Вона відкрита часові та корективам, які постійно вносить життя, вона дає змогу адаптуватися до потреб суспільства, працювати в контексті національної культури. Саме на цих засадах здійснюється освітній процес в  ЗДО №31 «Незабудка».

Наталія Радоміцька, директор закладу, керівник педагогічної студії, зазначила, що педагогічні підходи, методи виховання, специфіка організації життєдіяльності та режиму дня, правила закладу, надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами – це те, що відрізняє Білоцерківський заклад дошкільної освіти №31 «Незабудка»  від інших освітніх закладів.

Наталія Яцюк, вихователь – методист закладу, керівник педагогічної студії, провела методичний діалог з проблеми «Роль  і функції Монтессорі – педагога в освітньому процесі з дітьми дошкільного віку».  Вона наголосила, що у педагогічній системі М. Монтессорі особистість педагога і дитини є   рівними,   вони   –   партнери   у  вихованні   та  навчанні,   які  беззаперечно довіряють один одному.  Лише на  вірі у творчі  сили і потенціал кожної дитини, зокрема і дитини з особливими освітніми потребами, може будувати свою роботу вихователь.

Учасники педагогічної студії мали змогу долучитися до ярмарку педагогічних ідей з проблеми «Формування навичок практичного життя та розвиток самостійності у дітей дошкільного віку», адже природною для кожної дитини є потреба в задоволенні прагнення до активності та самостійності.

Розвиток мови дитини з раннього віку є стрижнем цілісної системи у педагогіці Марії Монтессорі. Під час заняття педагогічної студії було проведено педагогічний кейс з проблеми «Розвиток мовлення за методикою Марії Монтессорі – подальша успішна грамотність дитини». Учасникам педагогічної студії було презентовано елементарні матеріали для розвитку мови та надано пропозиції щодо допомоги дітям оволодіти різними видами мовленнєвої діяльності: слуханням, говорінням, письмом, читанням.

 Серед переліку ключових компетенцій, включених до Базового компонента дошкільної освіти, важливе місце посідає сенсорно – пізнавальна. Між учасниками педагогічної студії та педагогами закладу відбувся  методичний міст «Формування чуттєвого досвіду як основи сенсорного розвитку дітей дошкільного віку». Педагоги презентували матеріал  для розвитку відчуттів, що не лише спрямовує до певних розумових дій, а й допомагає розрізняти, впорядковувати враження, дає можливість дитині самостійно набувати знання про якості предметів і відкривати свій внутрішній світ.

Лірична душа українця, його потяг до пісні, танцю, пензля органічно прикрашає Білоцерківський ЗДО №31 «Незабудка». Педагог закладу Людмила Клок ознайомила із досвідом роботи щодо навчання дітей старшого дошкільного віку гри на сопілці. Адже незаперечним є той факт, що використання сопілки в музично - естетичному вихованні дітей наближає їх до народної музичної скарбниці, закладає підвалини для розуміння національної музичної мови.

Учасники педагогічної студії мали змогу переглянути відеофільми уроків – презентацій з використанням Монтессорі – матеріалу, проведених Людмилою Войтенко, Тетяною Барибою, Жанною Мишенко, Людмилою Клок, Інни Шевченко, Катерини Ящун.

Наталія Яцюк, вихователь – методист закладу, запропонувала слухачам педстудії взяти участь у грі на платформі Learning apps «Знайдіть пару».

По завершенню заняття педагоги отримали домашнє завдання: сформувати добірку вправ, спрямованих на розвиток відчуттів та навичок практичного життя дітей дошкільного віку.

Учасники висловили вдячність педагогам закладу, керівникам та координатору педстудії за цікаве та змістовне заняття, за змогу вкотре переконатися, що педагогічна система Марії Монтессорі пропонує не лише оригінальні методи і прийоми роботи з дітьми, унікальний зміст освіти, але й нетрадиційний погляд на роль і функції педагога, розуміння дитини, яке не   суперечить   сучасному   знанню про   неї.

 


« повернутися

Вхід для адміністратора