Педагогічна студія для вихователів інклюзивних груп ЗДО БМТГ на тему: «Освітня мнемотехніка як ефективна технологія розвитку дітей з особливими освітніми потребами»
29.11.2022 на базі Білоцерківського закладу дошкільної освіти №15 «Мрія» відбулось засідання педагогічної студії для вихователів інклюзивних груп ЗДО БМТГ на тему: «Освітня мнемотехніка як ефективна технологія розвитку дітей з особливими освітніми потребами»
Доповідач Куртішова Інга, практичний психолог ЗДО №15 «Мрія», розкрила присутнім зміст поняття «мнемотехніка», її історію. Познайомила педагогів з інноваційною технологією «Освітня мнемотехіка», її автором Г. Чепурним, методами і прийомами.
У другій частині своєї доповіді, психолог Куртішова І. Б. нагадала присутнім кого з дітей відносять до категорії дітей з особливими освітніми потребами, з якими труднощами зустрічаються педагоги під час навчання таких дітей. Підкреслила особливості використання прийомів мнемотехніки в роботі з дітьми в інклюзивній групі.
Присутні мали змогу відчути на власному досвіді дію методики, як швидко запам’ятовуються вірші, які закодували в малюнки; вправлялися в складанні візуального розкладу для дітей з ООП.
Доповідач Тлостюк Ольга, вихователь логопедичної групи ЗДО №15, поділилася власним досвідом роботи з розвитку мовлення дітей з мовленнєвими проблемами. Розкрила структуру мнемотехніки: мнемоквадрати, мнемодоріжки, мнемотаблиці. Детально ознайомила як вихователю працювати з мнемотаблицею. Продемострувала присутнім власні розробки: закодовані вірші, розповіді, казки В. Сухомлинського. Педагоги мали змогу переглянути відеозаписи роботи з дітьми.
Доповідач Андрійчук Любов, вихователь логопедичної групи ЗДО №15, ознайомила присутніх з посібником Г. Чепурного «Числа та їх таємниці», розповіла про власний досвід впровадження прийому мнемотехніки «Цифрообраз» в роботі з дітьми по засвоєнню назв цифр та складу числа.
Висновок: інноваційна технологія «Освітня мнемотехніка» допомагає вирішити основні навчальні та виховні завдання в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами; сприяє розвитку зв’язного мовлення; сприяє поліпшенню ефективності засвоєння нової інформації; розвиває комунікативні та пізнавальні здібності особистості; розвиває творче, логічне й образне мислення; формує навички самоконтролю; підвищує упевненість у власних можливостях, зменшуються перевантаження.