A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради
Київська область

Всеукраїнський науково-практичний семінар під назвою «Науково-методичні засади формування спеціальних компетентностей у дітей із порушеннями інтелектуального розвитку в процесі корекційно-розвиткової роботи»

Дата: 30.11.2018 18:32
Кількість переглядів: 226

Визначальною подією в освітянському житті нашого міста став останній день осені – 30 листопада 2018 року, у який за підтримки Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», спільно з Інститутом спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, Національним педагогічним університетом імені М.П.Драгоманова, за тісної співпраці з управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради на базі Білоцерківської спеціальної загальноосвітньої школи №19 було проведено всеукраїнський науково-практичний семінар під назвою «Науково-методичні засади формування спеціальних компетентностей у дітей із порушеннями інтелектуального розвитку в процесі корекційно-розвиткової роботи».

Після реєстрації учасникам семінару була запропонована оглядова екскурсія по БСЗШ № 19, у ході якої вони ознайомилися з педагогічними та методичними знахідками педагогів закладу та творчими роботами школярів, оснащенням кабінетів спеціального призначення.

Робота семінару була спланована у 3 модулях: презентаційному, науково-методичному та практичному.

У відкритті семінару взяли участь міський голова Дикий Г.А., директор департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації Рогова В.Б., начальник управління освіти і науки Білоцерківської міської ради Петрик Ю.Ф.

Науково-методична частина розпочалася з виступу Симоненко Т.В., начальника відділу спеціальної освіти, яка звернула увагу учасників семінару на роль спеціальної школи в сучасному освітньому процесі. Про розумове виховання учнів із порушеннями розвитку як центральний напрям корекційно-розвиткової роботи сучасної школи розповіли  Засенко В.В., директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, професор,   Синьов В.М., голова асоціації корекційних педагогів України, доктор педагогічних наук, професор НПУ імені М.П.Драгоманова, телеведуча, чемпіонка світу з паракарате, директор ВБО Волонтерське об’єднання «Крила» Уляна Пчолкіна.

У ході пленарного засідання, де розглядалася науково-методична частина, звучали змістовні та насичені виступи учасників семінару. Лабайчук Г.Ф., провідний спеціаліст відділу менеджменту освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, ознайомила учасників із формуванням спеціальних компетентностей у дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Питання про психокорекційні тренінги для педагогів у спеціальній та інклюзивній освіті висвітлила Шульженко Д.І., доктор психологічних наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки НПУ імені М.П.Драгоманова. Про сучасні корекційно-розвиткові технології як важливий чинник формування життєвої компетентності дітей із порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Чеботарьова О.В.. А Дмітрієва М.В., начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту корекційної та інклюзивної освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, привернула увагу до питання про особливості інноваційного розвитку навчально-реабілітаційного центру для дітей з інтелектуальними порушеннями.

Учасникам семінару було запропоновано презентацію результатів позакласної роботи з учнями в Білоцерківської спеціальної загальноосвітньої школи №19, яка була представлена педагогічним та учнівським колективами на сцені Київського обласного музично-драматичного театру ім.П.Саксаганського.

Робота науково-практичного семінару завершилася засіданням круглого столу, де розглянулося питання удосконалення напрямів і змісту корекційно-розвиткової роботи в спеціальній школі. Учасники заходу активно обговорювали означене питання, дискутували, радилися. У ході засідання виступив Єрмаков І.Г., кандидат історичних наук, представник Державної установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України. Він висвітлив питання життєтворчого потенціалу соціальної і життєвої практики дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Питання про особливості реалізації технології соціально-побутового орієнтування дітей із порушеннями інтелектуального розвитку розглянула Ярмола Н.А., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Особливості корекційних технологій розвитку мовлення у дітей із порушеннями інтелектуального розвитку охарактеризувала Блеч Г.О., старший науковий співробітник цього ж інституту, кандидат педагогічних наук. Про розвиток соціальної компетентності у дітей з інтелектуальними порушеннями дізналися з виступу Кудашкіної Н.Л., методиста вищої категорії Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України. Директор БСЗШ №19 Білоцерківської міської ради Київської області Іщук В.В. виступила з питанням про інноваційні предметно-практичні технології в освітньому процесі своєї школи. Старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат психологічних наук М’якушко О.І. запропонувала розглянути психолого-педагогічний супровід дітей із тяжкими порушеннями інтелектуального розвитку. Із питанням формування музично-ритмічної діяльності в роботі з дітьми, що мають інтелектуальні порушення, виступила Гладченко І.В., старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, Трикоз С.В., старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, зупинилася на питанні науково-методичних засад сенсорного розвитку дітей, що мають порушення інтелектуального розвитку. Про емоційну стійкість  майбутніх фахівців та їх готовність до корекційної роботи з аутичними дітьми говорив Шульженко О.Є., науковий співробітник НПУ імені М.П.Драгоманова. А молодший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Бобренко І.В. порушила питання корекційно-розвиткової спрямованості фізичного виховання дітей із порушеннями інтелектуального розвитку.

Усі учасники всеукраїнського семінару отримали насолоду від продуктивного спілкування зі своїми колегами, від побаченого та почутого в цей день. Незабутнє враження на них справила доброзичливість освітян Білої Церкви, їхнє відповідальне ставлення до своєї роботи, висока професійність і методична підготовка, безпосередні та щирі виступи школярів, розуміння та підтримка батьківської громадськості.


« повернутися

Вхід для адміністратора